تهران - کیلومتر 14 جاده قدیم کرج - جاده شهریار- بعد از کارخانه جات ایران یاسا - ابتدای شهرک سعید آباد مجتمع صنعتی گلگون - خیابان دوم جنوبی پلاک 5

021-65610906

09122758394

فنر کاسه نمد

فنر کاسه نمد چیست؟

فنر کاسه نمد یک جزء کوچک و ضروری است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. فنر بخشی از کاسه نمد است. کاسه نمد قطعه ای است که معمولا شکلی مدور دارد.

استفاده از آن از نشت و ورود یا خروج هوا به نحو موثری جلوگیری می کند. خرید فنر کاسه نمد در دستور کار بسیاری از صنایع قرار گرفته است. هر چقدر با این قطعه بیشتر آشنا شوید، به اهمیت استفاده آن بیشتر پی خواهید برد.

در این مقاله قصد داریم درباره استفاده از فنر کاسه نمد در بخش های مختلف یک خودرو، آینده استفاده از آن در خودرو های پیشرفته و پیچیده، استفاده از کاسه نمد در زندگی روزمره، ماهیت کاسه نمد و ویژگی های آن صحبت کنیم.

کاسه نمد و فنر آن امکان مهر و موم در شرایط حیاتی و پر اهمیت را در صنایع مختلف فراهم می کند. کاسه نمد محدودیت های مهر و موم مبتنی با پلیمر را با کارکرد های زیر از بین می برد:

ارائه سیستم ضد گاز به کاربران نهایی

رعایت الزامات و مقررات محیط زیستی

در صورتی که سیستم های الاستومری و پلی اورتان نتوانند نیاز های شما را برآورده کنند، استفاده از کاسه نمد می تواند تا حد زیادی راهگشا باشد. برای خرید فنر کاسه نمد مناسب باید فاکتور هایی مثل دما، فشار عملیاتی، سرعت حرکت، محدودیت ماندگاری و بسیاری دیگر از فاکتور ها را در نظر بگیرید. علاوه بر خودرو و مواردی که به آن ها اشاره کردیم، کاربرد فنر کاسه نمد به انرژی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات نظامی و صنعت و نفت و گاز هم مرتبط می شود. 


کاربرد فنر کاسه نمد در خودرو

هر وسیله ای از مجموعه قطعات مختلفی تشکیل می شود. برای آشنایی با فنر کاسه نمد، بهتر است ابتدا با کاسه نمد آشنا شوید. این قطعه در جا هایی مثل قطار، هواپیما، اتومبیل و... استفاده می شود.

بسیاری از تولیدکننده فنر تولید می کنند که بتواند در برابر دمای شدید و محیط خشن مقاومت کند. وجود چنین قطعات مقاومی خصوصا برای عملکرد بهتر خودرو ها یک مسئله ضروری و مهم است.

کاسه نمد باعث می شود که همه قطعات ماشین به درستی کار کنند. از مکانیسم زیر کاپوت تا چرخ ها و صندوق عقب، برای قرار گرفتن در کنار هم و داشتن عملکرد درست به این قطعه نیاز دارند.

علاوه بر آن کاسه نمد از نشتی جلوگیری می کند. این قطعه روغن، گاز مایع و مایع خنک کننده را درون ماشین نگه می دارد تا با خیال راحت بتوانید از مبداء به مقصد خود برسید.

همه این عملکرد ها با استفاده از فنر کاسه نمد اتفاق می افتد. فنر هایی که در این دستگاه قرار می گیرند تا به خوبی کار کند. می توانیم بگوییم فنر کاسه نمد از بخش های اصلی آن است.

از دیگر کاربرد هایی که یک کاسه نمد دارد این است با قرار گرفتن در اطراف درب و پنجره قرار می گیرد تا از ورود باد، باران و برف به درون اتاقک ماشین جلوگیری کند. در ادامه به برخی از رایج ترین کاربرد های کاسه نمد در خودرو نگاهی می اندازیم تا بهتر با آن آشنا شوید.

  • موتور

مهم ترین قسمت یک خودرو، موتور آن است. در واقع موتور قلب خودرو محسوب می شود. وجود فنر کاسه نمد برای عملکرد درست و قابل اعتماد آن ضروری است.

در سر تا سر موتور از فنر کاسه نمد استفاده می شود تا روغن در جای درست قرار بگیرد و ماشین با آن حرکت کند. کاسه نمد از کثیفی و ورود آشغال به درون محفظه روغن موتور جلوگیری می کند؛ به این ترتیب موتور عملکرد بهتری دارد و طول عمر آن هم افزایش پیدا می کند.

تولید کنندگان در تولید فنر کاسه نمد و بدنه کاسه نمد طوری عمل می کنند که این قطعات مهم بتوانند در دما و شرایط شدید داخل موتور دوام آورند. این قطعات مهم و کاربردی این امکان را فراهم می کنند تا 10 ها ساعت در جاده با اطمینان رانندگی کنید.

  • واحد کنترل موتور

در خودرو های مدرن از فنر کاسه نمد در واحد کنترل موتور هم استفاده می شود. این واحد کنترل روی گلگیر قرار می گیرد. واحد کنترل یکی از اجرای مهم در ماشین های مدرن است که اطلاعاتی را در اختیار سیستم سوخت و جرقه خوردرو قرار می دهد تا عملکرد مناسبی داشته باشند.

واحد کنترل به سنسور هایی متصل می شود. این سنسور ها به واحد کنترل می گویند که موتور چگونه کار کند. فنر کاسه نمد می تواند واحد کنترل موتور را تمیز و سالم نگه دارد و کارایی موتور را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

  • موتور های سیستم داخلی

همه موتور های سیستم داخلی ماشین از فنر کاسه نمد استفاده می کنند. از جمله این سیستم ها می توانیم به پمپ آن اشاره کنیم که دریچه ها را باز و بسته می کند.

این سیستم می تواند برف پاک کن جلوی ماشین را به حرکت درآورد و در روز های بارندگی شیشه را پاک و تمیز کند تا حادثه ای رخ ندهد. موتور هایی که شیشه ماشین را بالا و پایین می برند، از جمله بخش های ماشین هستند که به فنر کاسه نمد نیاز دارند. به این ترتیب از ورود آلودگی یا رطوبت به درون ماشین جلوگیری می شود.

  • درب ماشین، کاپوت و صندوق عقب

در چارچوب هر یک از درب های خودرو، تعدادی فنر کاسه نمد تعبیه شده است. این فنر ها از ورود آشغال و گرد و غبار به درون قطعات ماشین یا صندوق عقب جلوگیری می کنند و خودرو خشک و گرم نگه داشته می شود.

در سیلندر های بالابر کاپوت و صندوق عقب از فنر کاسه نمد استفاده شده است تا هم باز و بسته کردن آن آسان شود و هم چیزی به آن ها وارد نشود. در صورتی که فنر کاسه نمد در این قسمت ها وجود نداشته باشد، باز نگه داشتن درب صندوق عقب دشوار می شود و با هر بار رها کردن آن به سمت پایین سقوط می کند.

  • درایو محرک و سیستم اگزوز

درایو محرک خودرو برای مهر و موم پمپ خودرو به فنر کاسه نمد نیاز دارد. 

  • گیربکس

گیربکس یکی از مهم ترین قطعات هر خودرویی محسوب می شود. گیربکس می تواند نیروی وارد شده به چرخ ها را کنترل کند. به این ترتیب می توانید با سرعت دلخواه خودتان در جاده حرکت کنید. گیربکس مجموعه ای از دنده ها را در دل خود دارد و این دنده ها برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشند، باید به خوبی روغن کاری شوند. این جاست که فنر کاسه نمد باید وارد عمل شود. گیربکس مجموعه ای از کاسه نمد را در دل خود دارد که روغن را در خود نگه می دارند. 

  • چرخ ها و شفت ها

یکی دیگر از دلایل خرید فنر کاسه نمد، چرخ های ماشین هستند. ماشین بدون چرخ ها ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. علاوه بر آن این چرخ ها بدون شفت نمی چرخند. شفت های خودرو از کاسه نمد های ثابت و متحرک بهره می برد تا از ورود روغن و آشغال های ریز و درشت جاده به درون چرخ و شفت جلوگیری کنند.

  • ترمز ها 

ترمز ماشین یکی از بدیهی ترین اجزا و مکانیسم هایی است که در آن وجود دارد. سیستم های ترمز مدرن از فنر کاسه نمد استفاده می کنند تا عملکردی ضد لغزش داشته باشند. 

  • سیستم فرمان برقی

بدون وجود سیستم فرمان برقی، کنترل خودرو دشوار است. سیستم فرمان برقی طوری عمل می کند که با چرخاندن فرمان، چرخ های ماشین هم در پاسخ می چرخند. سیستم فرمان برقی یکی از اجزای مهم خودرو است و عملکرد آن به فنر کاسه نمد بستگی دارد. 

  • سیستم تعلیق

هر دو سیستم تعلیق فعال و استاتیک برای کمک به حفظ روغن از کاسه نمد استفاده می کنند. 

  • باتری

باتری ماشین از فنر کاسه نمد بهره می برد تا محیط ثابتی را ایجاد کند. این نکته در کنترل دمای داخلی باتری و اطمینان از عمر شارژ مجدد آن اهمیت زیادی دارد. در صورتی که کاسه نمد وجود نداشته باشد، دائما به تعویض باتری نیاز دارید. 

  • ماشین های برقی

خودرو های برقی از کاسه نمد برای محافظت از موتور در برابر آلودگی استفاده می کنند. کاسه نمد ها گریس را در جای خود نگه می دارند. 

برای اطلاع درباره فنر فشاری میتوانید با ما تماس بگیرید.


خرید فنر کاسه نمد برای خودرو ها 

خودرو های سواری هر روز پیچیده تر از قبل تولید می شوند. خودرو های هوشمندی به وجود خواهند آمد که که اگر در جاده جسمی را احساس کنند، به صورت خودکار برای شما ترمز می گیرند.

بعضی از آن ها به طور موازی و مرتب در پارک قرار می گیرند و بخش زیادی از زحمت رانندگی را کم می کنند. همه این ویژگی و عملکرد ها در آینده به وجود خواهند آمد.

این نوآوری ها برای به انجام رسیدن به دستگاه ها و قطعاتی نیاز دارند که به فنر کاسه نمد و خود کاسه نمد متکی باشند. به این ترتیب می توانیم بگوییم که این قطعه و فنرش نه تنها بخش جدایی ناپذیر وسایل نقلیه باقی خواهد ماند، بلکه تولید فنر کاسه نمد رایج تر و پر اهمیت تر هم خواهد شد.


فنر کاسه نمد و کاربرد های آن

کاسه نمد ها مهره های تعیین کننده و مهمی هستند که در دستگاه های مختلف دیده نمی شوند. شما در طول روز مرتب از آن ها استفاده می کنید. کاسه نمد و فنر های آن به نگهداشتن برخی از قطعات و اجزا یا جلوگیری از ورود برخی از ذرات کمک می کنند. بنابراین فنر کاسه نمد در طول زندگی روزمره نقش مهمی را در آشپزخانه، باغ، اتومبیل و موارد بسیار دیگر ایفاء می کند. برای آشنایی بیشتر با این نمد ها می توانید موارد زیر را مطالعه کنید.

  • آشپزخانه

آیا در طول روز از فر و اجاق گاز استفاده می کنید؟ در این صورت با یک فنر کاسه نمد سر و کار دارید. فر اجاق گاز با یک مهر و موم لاستیکی کاسه نمد در اطراف درب، از خارج شدن گرما جلوگیری می کند. 

  • باغچه

آبیاری در باغچه یا باغ از اهمیت بالایی برخودار است. تفنگ اسپری آب باغچه شما، با استفاده از یک فنر کاسه نمد به شلنگ متصل می شود. این فنر کاسه نمد به شلنگ در جهت مهر و موم شلنگ کمک می کند و فشار آب را در شرایط دلخواه شما نگه می دارد. با استفاده از کاسه نمد، نگران نشت آب و هدر رفتن آن نخواهید بود. 

  • هواپیما

فنر کاسه نمد جزء مهمی از یک هواپیما محسوب می شود. این فنر می تواند در سیستم فرود، کنترل پرواز، سیستم سوخت موتور و فشار هواپیما، نقش تعیین کننده ای داشته باشد. یک فنر کاسه نمد امکان برخاستن و پرواز کردن و کنترل تمام جنبه های پرواز را فراهم می کند. 

برای اطلاعات بیشتر درباره فنر کوچک با ما همراه باشید.


فنر کاسه نمد و ویژگی های آن

در طراحی و تولید فنر کاسه نمد الزامات ویژه ای باید رعایت شود. این الزامات منجر به بروز ویژگی های خاصی در این قطعه می شود. این قطعه از ترکیبات فلوروپلاستیک با کارایی بالا و پلاستیک های خاصی ساخته شده است.

این پلاستیک ها ویژگی های فنی و فیزیکی فوق العاده با کیفیتی دارند. آن ها به جای انعطاف پذیری، سفت و محکم هستند. فنر کاسه نمد برای ایجاد یک بار مثبت در سراسر بدنه کاسه نمد استفاده می شود. آن ها دارای ویژگی ضد نشتی هستند.

یک کاسه نمد برقی از 2 جزء اصلی تشکیل شده است. جزء اول آن ژاکت آب بند مبتنی بر پلیمر است و جزء دوم آن همان فنر کاسه نمد است که تا به اینجا درباره آن صحبت کردیم. کاسه نمد در انواع دوار و ساده، تولید می شوند.

تولید کنندگان این محصولات را برای انواع صنایع و دستگاه ها طراحی می کنند. با وجود تنوع بالای کاسه نمد، خرید فنر کاسه نمد در بالاترین رتبه و با طرفداران بیشتری است. 

در نهایت حتما تا به حال شما هم به این نتیجه رسیده اید که فنر کاسه نمد جزء جدایی ناپذیر زندگی رومزه شما هستند. این قطعات کوچک و کاربردی می توانند در هر بخش از زندگی شما نقشی تاثیرگذار ایفاء کنند.

کاربرد فنر کاسه نمد متنوع و حیاتی است. با استفاده از آن ها می توانید از خودرو تا آب پاش باغچه خود را تحت کنترل داشته باشید. استفاده از آن چه در دنیای امروز و چه در آینده بسیار مهم و کاربردی خواهد بود.

ما در مقاله های قبلی درباره فنر حلزونی توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.