تهران - کیلومتر 14 جاده قدیم کرج - جاده شهریار- بعد از کارخانه جات ایران یاسا - ابتدای شهرک سعید آباد مجتمع صنعتی گلگون - خیابان دوم جنوبی پلاک 5

021-65610906

09122758394

فنر فشاری خودرو
توضیحات

"یکی دیگر از محصولا ت میلاد فنر ،فنرهای فشاری می باشد که در واقع با فشرده شدن یا اعمال نیرو به هر دو طرف فنر وظیفه خود را انجام می دهد که این گونه فنر ها با دستگاه های پیشرفته که دارای سیستم کنترلی دقیقی هستند به صورت کامل تولید می گردد که در پایان تولید همه فنرها به صورت یکنواخت سنگ خورده می شوند.این فنر ها بر اساس مشخصات مورد نظر مشتری و با رعایت نکات ذیل تولید می گردد.تلرانس تولیدی براساس مشخصات مورد نظر مشتری"

فنر فشاری

در این مقاله از سایت اثرسازان درباره تولید فنر فشاری توضیح دادیم همراه ما باشید.

آیا تا به حال به کاربرد فنر فشاری در زندگی روزمره خود فکر کرده اید؟ شاید چندان واضح نباشد ولی بخش زیادی از زندگی شما روزمره به این قطعات کوچک و کاربردی وابسته است. در بسیاری از صنایع و کسب و کار ها از این فنر ها استفاده می شود.

اگر کسب و کار شما در زمینه تولید کاناپه، تشک، تجهیزات پزشکی، صنایع دریایی، ساعت، خودرو باشد، حتما با فنر ها آشنا هستید. مواردی که نام بردیم، بخش کوچکی از کاربرد های فنر بودند. فنر های فشاری استحکام و انعطاف پذیری خوبی دارند. میزان درجه این استحکام به جنس و ضخامت سیم آن ها ارتباط دارد.

فنر های فشاری انرژی را در خود ذخیره می کنند و بعد آن را آزاد می کنند. در این مقاله می توانید اطلاعاتی درباره مزایای خرید فنر فشاری، ماهیت آن، نحوه کار این فنر، انواع فنر های فشاری و نحوه طراحی آن ها مطالعه کنید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره فنر حلزونی هستید به این صفحه مراجعه کنید.


فنر فشاری و مزایای آن

همانطور که می دانید فنر یکی از مهم ترین قطعاتی است که تقریبا در هر صنعتی استفاده می شود. یکی از پر فروش ترین این فنر ها، فنر های فشای هستند. این نوع فنر در شکل ها و دسته بندی های مختلف یافت می شود. اگر شکل و کاربرد این نوع فنر را کنار بگذاریم، انواع آن مزایای یکسانی دارند. در ادامه می توانید درباره مزیت های فنر فشاری مطالعه کنید.


برگرداندن یک جزء به حالت اول

قفل درب خودرو ها و درب های ساختمان نشان دیگری از این نکته است که فنر های فشاری چقدر ضروری هستند. فنر های فشاری می توانند موقعیت قفل درب را به حالت اول باز گردانند. با باز کردن درب، فنر فشرده می شود. بدون وجود فنر های فشاری هیچ کدام از درب های خودرو یا ساختمان به صورت ایمنی بسته نمی شد.


فشار مداوم

حتما تا به حال دستگاهی خریداری کرده اید که به باتری نیاز داشته باشد. یکی از مهم ترین مزایای فنر همین است. فنر فشار ثابتی ایجاد می کند تا تماس الکترونیکی مدار های داخلی دستگاه برقرار شود.


مقاومت در برابر حرکت یک جزء به جزء دیگر

یکی از مهم ترین مزایایی که فنر های فشاری دارند، مقاومت آن ها در برابر حرکت اجزای دیگر است.

مجموعه میلاد فنر مفتخر است تمامی خدمات مربوط به فروش واشر را در اختیار شما قرار دهد.


فنر فشاری چیست؟

فنر های فشاری به عنوان فنر های سیم پیچ شناخته می شوند. وقتی فنر تحت یک فشار قرار می گیرد، نیرویی مکانیکی ایجاد می کند؛ زیرا ساختمان فنر طوری است که می خواهد به حالت اول و غیر فشرده خود باز گردد.

این قطعه یک راه حل ایده آل برای مواقعی است که به یک نیروی فشار دهنده در برابر یک جزء نیاز داشته باشید. شما می توانید آن ها را در بسیاری از تنظیمات و دستگاه ها پیدا کنید. از نمونه های رایج کاربرد فنر فشاری می توانیم به وسایل نقلیه، دستگاه های الکترونیکی، کلید های دکمه ای، تجهیزات پزشکی و ماشین آلات صنعتی بزرگ اشاره کنیم.

تولید فنر فشاری به منظور ایجاد راهی مقرون به صرفه و موثر در ذخیره مقدار زیادی انرژی است. این کارکرد می تواند در طیف وسیعی از کارکرد ها و محصولات موثر باشد. معمولا بری تولید فنر فشاری از سیم فولادی باز استفاده می شود. تنوع زیادی در اندازه، شکل، سختی و طراحی این فنر وجود دارد.

اگر به دنبال خرید فنر کششی قلاب دار هستید به این صفحه مراجعه کنید.


انواع فنر فشاری

تولید فنر فشاری با کیفیت عالی و در قطر ها، طول ها و با مواد اولیه متنوعی صورت می گیرد. بیشتر این فنر ها با سیم فولادی(فولاد ضد زنگ یا فولاد با کربن بالا) ساخته می شوند. علاوه بر آن تولید فنر فشاری آلمینیومی هم رایج است و به طور گسترده در اختیار همه قرار می گیرد.

با این حال فنر های فشاری از جنس فولاد، محبوب تر و کاربردی تر هستند. یک فنر می تواند فشرده شود و تحت فشار های مختلفی نگه داشته شود. در یک دسته بندی می توانیم انواع فنر های فشاری را در موارد زیر قرار دهیم:


فنر فشاری کوچک

فنر های بسیار کوچکی وجود دارند که به آن ها میکرو فنر می گویند. این فنر ها معمولا در دستگاه و ابزار های جیبی کوچک استفاده می شوند. این فنر های در قطر و اندازه های مشخصی تولید می شوند ولی در صورت تمایل می توان آن ها برای استفاده در دستگاه های تخصصی نازک تر ساخت.


فنر فشاری بزرگ

فنر های فشاری بزرگ معمولا ضخیم تر و با نرخ فنر بالاتر طراحی و تولید می شوند. استفاده از این نوع فنر در بسیاری از محصولات، صنایع و برنامه های کاربردی رایج است. اگر بخواهیم به رایج ترین کاربرد های فنر فشاری بزرگ اشاره کنیم، باید موارد زیر را نام ببریم:

• اتومبیل، وسایل نقلیه، کامیون

• سیستم های تعلیق، قطعات پنوماتیک و هیدرولیک

• سوپاپ ها، موتور ها و توربین ها

• سخت افزار درب، دروازه ها و مکانیسم های قفل

• دستگاه های چاپ و مهر زنی


فنر فشاری سنگین

فنر های سنگین فشاری معمولا به عنوان فنر های فشاری با بار بالا شناخته می شوند. این فنر ها بسیار بزرگ و ضخیم هستند. آن ها می توانند در برابر فشار و نیروی قابل توجهی مقاومت کنند و همچنین مقدار زیادی انرژی در خود ذخیره کنند.

استفاده از فنر های سنگین در کاربرد های متنوعی مثل معماری(ساختمان و پل)، مهندسی هوافضا، سکو های معدن، حفاری و سکو های بالابر صنعتی رایج است.


فنر محدب

فنر های محدب فنر هایی بشکه ای شکل هستند که در کاربرد هایی که به پایداری و مقاومت بیشتری نیاز دارند، رایج است. عموما استفاده از این نوع فنر در صنایع اسباب بازی سازی، مبلمان و خودروسازی رایج است.


فنر مقعر

فنر های مقعر یا فنر های ساعت شنی در قسمت وسط، سیم پیچ های باریک تری نسبت به 2 طرف دارند. شکل متقارن فنر مقعر این اطمینان را ایجاد می کند که فنر ها در یک مرکز قرار گیرند.


فنر مخروطی

همانطور که از نام آن ها پیداست، شکلی مخروطی دارند. سیم پیچ های این نوع فنر با صورت تدریجی کاهش پیدا می کنند یا تغییر اندازه می دهند.


فنر کلافی مستقیم

در این نوع فنر قطر همه بخش های فنر یکسان است. فنر کلافی مستقیم از رایج ترین فنر های فشاری است که مورد استفاده قرار می گیرد.


فنر گام متغیر

فنر های گام متغیر فواصل مختلفی بین هر سیم پیچ در طول فنر دارد.

ما در مقاله های قبلی درباره فنر بشقابی توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.


تولید فنر فشاری

همانطور که گفتیم فنر های فشاری یکی از رایج ترین قطعات در ساخت محصولات، ماشین آلات و کاربرد های دیگر هستند. شاید طراحی آن ها کمی ساده به نظر برسد ولی کوچک ترین تغییرات در ساختار آن ها می تواند عملکرد و طول آن ها تفاوت اساسی ایجاد کند.

وقتی یک جسم به این فنر ها فشار وارد می کند، آن ها متراکم می شوند و تا زمان رها شدن، انرژی را در خود ذخیره می کنند. فنر های فشاری می توانند شکل و اندازه های مختلفی داشته باشند. آن ها در یک سوراخ یا روی یک میله قرار می گیرند.

طراحی فنر های فشرده تا حدودی پیچیده محسوب می شود. با این حال این پیچیدگی به طراحان این امکان را می دهد تا تغییرات جزئی و تاثیرگذاری در فنر ایجاد کنند. متغیر هایی که در زمان طراحی فنر می توانید در نظر بگیرید شامل موارد زیر می شود:

• جنس و قطر سیم

• تعداد کویل

• نوع پایان پیچ

• تحمل فشار

• الزامات تجاری

• شکل، طول، سفتی و جهت سیم پیچ

برای طراحی این نوع فنر به محاسبات دقیقی نیاز است. با سفارش و طراحی یک فنر فشاری هم می توانید دقیقا محصول مورد نظر خود را خریداری کنید و هم اینکه بر طول عمر و کیفیت بدنه فنر تاثیر مثبت بگذارید. لازم به ذکر است که بحث سفارشی سازی می تواند بر قیمت فنر فشاری تاثیر بگذارد.


فنر فشاری چگونه کار می کند؟

فنر های فشاری با مقاومت در برابر نیروی وارد شده سعی می کند، اجزاء را در حالت فشرده نگه دارد یا آن ها را به عقب براند. این قطعات می توانند به حالت اولیه خود برگردند و همیشه در این حالت فشرده قرار نگیرند.

مقدار نیرویی که یک فنر فشاری می تواند در برابر آن مقاومت کند، به استحکام فنر و معیار و مشخصات دیگر مرتبط است. ضمن اینکه طراحی فیزیکی فنر، روش های ساخت و استحکام مواد اولیه در این مقاومت تاثیر به سزایی دارد. اگر به یک فنر قوی یا ضعیف نیاز دارد، بهترین راه تنظیم قطر سیم نسبت به قطر کلی فنر است.

اگر سیم ظریف با پیچش زیادی باشد، فنر ضعیف می شود و اگر سیم ضخیم و پیچش کم باشد، فنری قوی و محکم می سازد. متناسب با نیازی که در کسب و کار خود دارید می توانید هر یک از این 2 نوع فنر را سفارش دهید یا خریداری کنید.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که قبل از خرید حتما مشخصات فنر فشاری را با نیازی که دارید، مطابقت دهید. هر فنری باید متناسب با توان و قدرتی که دارد، نیروی خارجی را تحمل کند. در صورتی که نیرویی فرا تر از توان یک فنر به آن وارد کنید، احتمال آسیب به قطعه و از دست دادن حالت اولیه آن وجود دارد. فنر فشاری یکی از کارآمد ترین قطعاتی است که می توانید در صنعت خود استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فنر پیچشی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
کاربرد فنر
1398-10-21

فنر کاربرد زیادی در انواع وسایل صنعتی، صنعت خودرو و بصیری از لوازم خانگی دارد.

بیشتر بخوانید
فنر و کمک فنر خودرو چیست؟
1398-11-02

فنر و کمک فنر خودرو بخشی از سیستم جلو بندی خودرو هستند، اما باید توجه کنید این دو قطعه ی مجزا وظایف متفاوتی را در جلو بندی خودرو برعهده دارند. وظیفه فنر خودرو چیست؟

بیشتر بخوانید